Webinar

Van Conflict naar Oplossing
in
5 stappen

Ontdek hoe je om kunt gaan met gedoe op de werkvloer zonder dat het escaleert

Zodat lastige situaties niet meer uit de hand lopen en jij en jouw team succesvoller samenwerken

Reserveer nu je plek:

In dit Webinar vertel ik je:

1. mijn werkwijze in gesprekken

2. waarom dit effectief is en voor oplossingen zorgt

3. en hoe ook jij dit in lastige situaties kunt gaan toepassen

Dit is waar het vaak op vastloopt:

Als er gedoe is in je team of tussen twee medewerkers (of nog erger: met jou), dan zal je er al snel achter komen dat ieder totaal anders naar dezelfde situatie kijkt. Argumenten, oordelen, verwijten en standpunten blijven zich herhalen. Voor je het weet lopen de emoties hoog op en gaan steeds meer mensen zich ermee bemoeien en er iets van vinden. Dit soort gedoe gaat iedereen liever uit de weg. Maar het kost jou, je team en soms de hele organisatie veel tijd en energie. Op enig moment, kan je er niet meer aan ontsnappen en moet je er ECHT iets mee.

Bijna altijd loopt het vast in de communicatie met elkaar, omdat het niet lukt om elkaar te snappen en dus ook niet om een oplossing te vinden. Gesprekken blijven dan vaak in dezelfde cirkels verlopen en je komt geen steek verder.

Als je hier als HR of Leidinggevende bij betrokken raakt, dan is het ook nog eens aan jou om er beweging in te krijgen. En dat is echt geen eenvoudige opgave!

Zo vaak zie ik dat leidinggevenden en HR professionals ECHT met de juiste intenties en acties aan de slag gaan als er gedoe is. En toch lopen ze op enig moment helemaal vast. Je raakt gefrustreerd en vindt de situatie steeds ongrijpbaarder en onredelijk.

Dat komt omdat we de focus leggen op de verkeerde plek. Hierdoor wordt de knoop waar je met elkaar in zit steeds strakker getrokken, in plaats van dat er langzaamaan ruimte naar een oplossing ontstaat.

“Ik vertel je graag alles over mijn methode om van een Conflict naar een Oplossing te gaan”

Dit kan je verwachten in ‘Van Conflict naar Oplossing in 5 stappen

Ontdek de 5 stappen die ik altijd toepas in gesprekken

Na het begeleiden van vele arbeidsconflicten, heb ik een aanpak ontwikkeld, waar ik in elke zaak mee werk. Deze aanpak deel ik met je en helpt je op weg om dit ook zelf toe te gaan passen.

Het is niet voor niks dat je met elkaar er niet uitkomt. Ik neem je mee in waar dit door komt en wat je kunt doen om dit te doorbreken.

Leer wat cruciaal is om richting een oplossing te gaan

Als de gemoederen hoog oplopen, is het niet zo gek dat het steeds moeilijker is om constructief met elkaar in gesprek te zijn. Welke valkuilen zijn er en hoe kan je hieruit blijven?

Hoor wat de valkuilen zijn waardoor het vastloopt

Hoe je voortaan vol zelfvertrouwen en rust lastige situaties de juiste kant op kunt bewegen

De spanningen en emoties zorgen in lastige situaties op de werkvloer, niet zelden voor buikpijn en stress. Dit komt ook doordat je de grip lijkt te verliezen. Als je weet hoe je hiermee kan omgaan, geeft dat rust en vertrouwen.

Praktijk ervaring

Doe je voordeel met mijn praktijk-ervaring. Ik deel voorbeeld situaties met je en er is gelegenheid om vragen te stellen.

Wil je voortaan ook in 5 stappen naar een oplossing toe kunnen werken?

Meld je dan nu aan voor het webinar. Super leuk als je erbij bent!

Reserveer nu je plek:

Mijn visie op omgaan met conflicten

Samenwerken zonder conflicten is onmogelijk. Zelfs als je perfecte afspraken maakt, je kunt het niet voorkomen. En dat is maar goed ook! Want juist in een conflict kan je leren en ontwikkelen.

Het gaat er juist om hoe je met elkaar omgaat op het moment dat het allemaal even niet soepel loopt, afspraken niet worden nagekomen, iemand een keer uitvalt, of iemand precies op de verkeerde knoppen drukt.

In een conflict heeft niemand gelijk en niemand ongelijk. Maar daar gaan we wel de hele tijd met elkaar naar op zoek.

Naar mijn overtuiging richten we ons in gesprekken teveel op de inhoud of op de vaardigheden van gesprekstechnieken, maar is er te weinig aandacht voor de situatie als het ‘echt spannend wordt’. Dan is het namelijk heel moeilijk om je kennis en vaardigheden toe te passen en in de praktijk worden het al snel ‘trucjes’ die dan niet meer werken.

Als je leert hoe je hiermee omgaat kan je (weer) vanuit zelfvertrouwen en ontspanning reageren en acteren. Als je weet hoe je de ander kan helpen om dit ook te doen, dan kom je veel sneller tot een oplossing.

Ervaringen van anderen:

  • - Directielid Productiebedrijf

    “Een erg goede, doelgerichte training,.”

  • - Interim HR

    “Prettig, laagdrempelig en vooral heel veel voorbeelden. Ik kan het direct in de praktijk toepassen!”

  • - HR manager zorg-instelling

    “Iedereen heeft iets aan deze training! Herkenbare voorbeelden, veel interactie en ruimte voor persoonlijke vragen. Onwijs interessant.”

  • - HR manager Schoonmaak bedrijf

    “Een training die mij heeft geleerd nieuwsgierig te zijn in een gesprek. Welke vragen kan ik stellen en op welke manier? Dat zijn fijne inzichten!”

Laat mij je op weg helpen…

Al honderden conflicten begeleid
Ik weet hoe het voelt om te maken te hebben met 'lastige gesprekken' en conflicten op de werkvloer. Ook ik heb geworsteld met het voeren van lastige gesprekken en het ontstaan van conflicten als MT lid van een advocatenkantoor. Als advocaat arbeidsrecht heb ik honderden conflicten begeleid. En dat doe ik nu als mediator en conflictcoach nog steeds.

Naast mijn jarenlange praktijk-ervaring ben ik niet alleen juridisch geschoold en opgeleid als mediator, maar ook als professional coach, team-coach, werkgeluk-deskundige en conflict-manager. Diverse organisaties inspireer ik met inhouse-trainingen en ik ben regelmatig als spreker actief over dit onderwerp.

Ik weet zeker dat het anders kan!
Ik vind het zo zonde om te zien dat veel conflicten die ik begeleid onnodig uit de hand zijn gelopen. Vaak hebben de betrokkenen geen slechte intenties en zelfs geen tegenstrijdige belangen, maar ergens in de communicatie gaat het mis. Ik weet zeker dat dit anders kan!

Mijn missie is om organisaties conflictvaardiger te maken
Waar samengewerkt wordt, zullen er altijd wel eens dingen ontstaan. De manier waarop je reageert, kan heel bepalend zijn. Met de juiste kennis en vaardigheden kan je gesprekken op een andere, authentieke manier voeren, waardoor je sneller tot de kern komt. Je komt minder tegenover elkaar te staan en gaat meer samenwerken. Ik weet zeker dat hier veel te winnen is. Dit zet conflicten om in kansen voor de organisatie!

Met deze overtuiging en al mijn praktijkervaring, begon ik aan mijn missie om alles te leren over het ontstaan en omgaan met conflicten. Ik vind het geweldig om anderen te inspireren en te helpen om dit óók te leren.

Wil jij….

  • weten hoe je de signalen van beginnende conflicten herkent?

  • in staat zijn lastige gesprekken te voeren?

  • leren samenwerken zodat lastige gesprekken niet escaleren tot een (juridisch) conflict?

  • meer rust en werkplezier ervaren?

  • dynamieken in de samenwerking herkennen en deze voor je kan laten werken?

  • kosten, verzuim en personeelsverloop verlagen en de sfeer en cultuur tegelijkertijd verbeteren?

  • een gesprek op een manier kunnen voorbereiden zodat je ontspannen en met meer grip gesprekken kunt voeren?

    Kortom, wil jij op authentieke manier samen tot oplossingen komen? Meld je dan nu aan!

Wil je voortaan ook in 5 stappen naar een oplossing toe kunnen werken?

Meld je dan nu aan voor het webinar. Super leuk als je erbij bent!

Reserveer nu je plek: